Workshop

Customer Journey Mapping

 

 

Workshop Customer Journey Mapping

Inzicht – Beleving – Gedrag

Ga aan de slag met uw klantbeleving! Breng in kaart welke ervaringen uw klanten op welke momenten direct of in-direct met uw bedrijf of organisatie hebben en hoe zij dit (emotioneel) beleven. Waarom? Omdat het inzicht wat dit oplevert u bewust maakt hoe u duurzaam kunt verbinden met uw klanten en waar en op welke manier u het verschil kunt maken. Klanten die emotioneel bij uw bedrijf betrokken zijn zijn loyaler, eerder geneigd tot herhaalaankopen, bevelen uw bedrijf bij anderen aan en vormen daarmee een spil in uw groeiambities. Van Damme Verbindt helpt u met de workshop Customer Journey Mapping de eerste stap richting klantgedreven ondernemen te zetten.

Customer Journey mapping Customer Journey mapping betekent letterlijk vertaald: in-zicht creëren in uw klantreis. De klantreis is de totale bele-ving die een klant ervaart rondom uw dienst of product en het gedrag wat daar bij hoort. Dit gaat verder dan enkel het meten van uw klanttevredenheid, welke zich vooral richt op de functionaliteit van uw product- of dienstverlening. Klan-treizen behelzen naast een oordeel over de functionaliteit van uw aanbod ook de emotie die een klant ervaart in relatie tot de door u aangeboden product- of dienst. Bij het in kaart brengen van die emoties kruipen we echt in de huid van uw klant en kijken we vanuit hun emotionele beleving naar het hele proces rondom uw product of dienst. Dit begint bijvoor-beeld al ruim voor het feitelijke moment van aankoop en ein-digt eigenlijk pas bij een herhaalaankoop. Met de inzichten die een klantreis u biedt bent u beter in staat de ervaring, beleving en uiteindelijk het gedrag van uw klanten positief te beïnvloeden. U weet wat uw (potentiële) klanten op welk moment beleven en kunt uw product-en dienstverlening hier vervolgens naadloos op aansluiten.

Hiermee overstijgt u makkelijk te kopiëren product- of dienstverlening en voegt u iets unieks en daarmee onderscheidends toe aan uw waardepropositie, waarmee u het verschil kunt maken wat uiteindelijk bijdraagt aan duurzame groei en winstgevendheid van uw bedrijf.

 

 

    Doelgroep
    De workshop Customer Journey Mapping is bedoeld voor iedereen die zich bezig houdt (of wilt gaan houden) met de beleving van klanten. ‘Klanten’ is hier overigens een ruim begrip: u kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen uw medewerkers als ‘klanten’ te zien en te onderzoeken hoe hun ‘klantreis’ is en op welke punten u het verschil kunt maken. Hoe u uw klanten ook definieert: u wilt weten wat er leeft bij uw doel-groep en inzicht krijgen in hun diepere drijfveren, op welke momenten zij welke beleving ervaren en wat leidt tot hun gedrag en hoe u hierop kunt inspelen. U bent nieuwsgierig naar de kansen waar u zich kunt onderscheiden van uw con-currenten en hoe u op welke momenten emotioneel impact kunt maken.

    Wat levert het op?

    Tijdens de workshop Customer Journey Mapping combineert u een stuk theorie en achtergrond informatie met voorbeelden uit de praktijk en maakt u een begin met het ontwerpen van de klantreis van uw eigen organisatie. Na de workshop Customer Journey Mapping gegeven door Van Damme Ver-bindt heeft u:

    • Kennis van:
      • de toegevoegde waarde van klantbeleving en- reizen
      • de bouwstenen en fases van Customer Experience Management
      • de verschillende onderdelen van een klantreis en de aanpak
      • Inzicht in de kansen en mogelijkheden die Customer Journey Mapping uw organisatie biedt De basis ontwor-pen van een klantreis voor uw eigen bedrijf of organisatieHandvatten, tips & tricks om customer journeys toe te passen in uw eigen bedrijf

    Waarom kiezen voor Van Damme Verbindt?

    • Kleinschalige aanpak waardoor maatwerk en persoon-lijke aandacht gegarandeerd is (4 tot 6 deelnemers per workshop)
    • Combinatie van theorie en praktijk waardoor de opge-dane theoretische kennis meteen wordt toegepast op de eigen situatie.
    • Snelle en no-nonsense manier om in 1 dag de basisbe-ginselen van klantreizen eigen te maken.
    • Mogelijkheid tot in company workshop, waarbij met een eigen team alle focus en aandacht naar uw bedrijf of organisatie uit gaat.

    Programma:

    9.00 uur Ontvangst en kennismaking
    9.15 uur Customer Experience Management: wat is dat eigenlijk?

    • Begrip
    • Achtergrond
    • Praktijkvoorbeelden

    10.30 uur Pauze
    10.45 uur Klantreizen als onderdeel van Customer Experience Management 

    • Begrip
    • Stappen
    • Fasering
    • Praktijkvoorbeelden

    12.00 uur Lunch
    13.00 uur Aan de slag met klantreizen

    • Inleiding en toelichting opdrachten
    • Toepassen op eigen praktijk

    17.00 uur Afronding
    Het programma is interactief en gericht op het toepassen van de behandelde theorie in de praktijk. Er is veel ruimte voor vragen en het delen van best practices en relevante ervaringen. Daarnaast wordt van deelnemers verwacht dat zij tijdens de workshop actief aan de slag gaan met de behandelde theorie en die vertalen naar de eigen praktijk.

    Van Damme Verbindt Factsheet:
    Resultaat:

    • Kennis
    • Inzicht
    • Vaardigheden
    • Stappenplan

    Onze garantie:

    NOBCO EMCC Van Damme Verbindt

    Interesse?
    Van Damme Verbindt brengt inzicht in de customer journey van uw klanten.

    Tel: 0031 (0) 6 30 63 26 51

    Contact

    Bent u geinteresseerd in onze diensten? Neem dan contact met ons op.

    Savooyaardsweg 2
    4522 PA Biervliet (NL)

    0031 (0) 6 30 63 26 51

    patricia@vandammeverbindt.nl

    Interesse?

    1 + 3 =